Sanal Gerçeklik Araç-gereç ve Sistemleri
- Vücut hareketleri 3-D Position Sensors.
- El hareketleri sensing gloves
- Sanal geri bildirim Stereo Displays’le gönderilir.
- Sanal Gerçeklik ortamlarında kullanılan araç-gereçler 3 kısma ayrılmıştır.
- Sahne (Stage)
- Masaüstü (Desktop)
- Aynalar Dünyası (Mirror World)
El hareketleri – sensing gloves
Sanal Geri Bildirim – Stereo Displays
Başa Giyilen Görüntü Verici Kristal Ekran (Head Mounted DispIay, HMD)
Sanal Gerçeklikte Gelişim Süreci Bu alanda Yapılan Bilimsel Çalışmalar
- Sanal gerçeklik insanoğlunun duygularını yanıltmak için yapılan bir sistemdir.
- Bu da sanal gerçeklik araştırmalarında en önemli faktörün insan faktörü olduğunu gösterir.
- Kişinin duyuları ne kadar iyi kontrol altına alınırsa sistem o kadar başarılı olacaktır.
- Gerçek bir laboratuarda yapılması mümkün olmayan, çekimsel hızlanmanın değeri değiştirilebilmesi; atmosfer çekimi sıfır ya da önceden belirlenmiş bir değere indirilebilmesi ancak sanal ortamlarda oluşturulabilir.
- Sanal Gerçeklik öğrenimi öğrencilerin görme, koklama, duyma, dokunma, işitme duyularına ulaşacak, etkileşimli, tek düze olmayan bir öğretim modelini içermektedir.
Sanal Gerçeklikte İşlevsellik
- Gerçekmiş gibi görünen bir dünya yaratmak için Bilgisayar grafiklerinin kullanıldığı bir simülasyon ortamıdır.
- Sanal gerçeklik kişinin bütün duyularını harekete geçirerek ortamın ve olayın bir parçası haline getirmesidir.
- Kullanıcı sadece ekrandaki grafik objeleri görmek ve kendi isteği doğrultusunda kontrol etmekle kalmaz, onlara dokunabilir ve hissedebilir.
Sanal Gerçekliğin En Yaygın Olarak Kullanıldığı Alanlar
- Askeri alanlarda sanal olarak senaryolar doğrultusunda oluşturulmuş savaşa hazırlık çalışmalarında
- Mühendislik alanlarında özellikle nükleer çalışmalarda, Teknisyen eğitimi ( Arabalar Motor Montajı, Su Pompası Montajı)
- Tıp eğitiminde özellikle uygulamalı tıpta bir doktor çok tehlikeli bir ameliyatı kolayca, tehlikesizce ve tekrar tekrar yapabilir
- Yabancı dil eğitiminde öğrencilerin eğitilmesi amacıyla
- Sanal ortamlarda müzisyenler müzik üretmekte
- Sanal müzelerle kültüre hizmet
- Normal şartlarda tehlikeli olabilecek ya da yapılması olanaksız olan deneylerin yapılmasına olanak
- Teknisyen Yetiştirmek
- İSG Eğitimlerinde
Eğitim ve Sanal Gerçeklik
- Toplumların gelişmişlik düzeyleri genellikle ürettikleri bilim ve teknoloji ile ölçülmektedir
- En olumlu yönlerinden birisi gerçek dünyada varolan tehlikelerle karşı karşıya kalmadan gerçek durum ve yaşantıları aynen yansıtan yapay bir ortamda bulunarak çalışmaları güvenli bir şekilde yapma olağanı vermesidir
- Olumsuz yönleri; Karmaşık olması ve Pahalı olması
- Sanal gerçeklik teknolojisi eğitimde öğrencilerin kendilerinin yaşadıkları ortamlarla etkileşimde bulunarak öğrenmeleri en üst düzeye çıkarır.
- Geleceğin eğitim ortamlarını oluşturacak bu teknolojinin her alanda etkin olarak kullanılması mümkün olacaktır. Çünkü öğrenci öğrenmeyi sanal olarak oluşturulmuş ortamlarda yaparak ve yaşayarak öğrenmektedir